Facebook pixel

Facebook pixel je analytický nástroj, díky němuž budete mít přehled o akcích prováděných na svém webu, budete moci měřit účinnost svých reklam, sestavovat okruhy vlastních uživatelů pro reklamní kampaně a provádět jejich následnou optimalizaci. Tím můžete nakonec zvýšit prodej. Facebook pixel umožňuje cílené adresování reklamy vytipovaným (potenciálním) zákazníkům na základě sledování jejich chování na vašich webových stránkách. Získáte informace o návštěvnosti a dozvíte se, jaký je vliv reklam na konverze. Při jeho správném nastavení zjistíte mimo jiné i to, v jaké fázi lidé nákupní proces ukončili.  

Facebook pixel se aktivuje, jakmile návštěvníci vašeho webu po zhlédnutí vaší Facebook reklamy provedou nějakou akci (např. nákup nebo vložení položky do nákupního košíku), a informuje vás o tom. Vy tak můžete takového zákazníka znovu oslovit. S přibývajícími konverzemi je Facebook schopen efektivněji oslovovat ty uživatele, u kterých existuje větší pravděpodobnost provedení dané akce, a ve výsledku zasílat reklamy právě jim (tzv. optimalizace konverze). To lze učinit například pomocí automatických nabídek. Veškeré akce si pak můžete zobrazit a vyhodnocovat je. Nastavení Facebook pixelu můžete provést buď sami nebo tuto úlohu můžete svěřit správcům svého webu.