Latinskoamerická e-commerce

 

Rychle se rozvíjející ekonomiky v Latinské Americe se někdy označují jako pacifické pumy. Patří mezi ně Brazílie, Chile, Mexiko, Kolumbie a také v neposlední řadě Peru.

E-commerce je v Americe vzkvétající vzhledem k vzrůstajícímu počtu uživatelů internetu a sociálních sítí. Ti vytvářejí příležitosti pro firmy všech velikostí, které prodávají online koncovému zákazníkovi. Očekává se, že online prodej bude v příštích letech růst výrazně nad celosvětovým průměrem.

Latinskoamerické prostředí se skládá z více než 40 národů a rostoucí populací přesahující 650 mil.

Druhá strana mince však ukazuje řadu problémů, se kterými se online obchodníci musí vypořádat. Mezi ně patří nízké zabezpečení platebních metod, závažné logistické problémy s nedostatkem silnic, železnic a účinností přístavů a letišť. Nízké spotřeba bankovních služeb mezi občany a vysoká míra korupce. Aby společnosti využily svůj plný potenciál na tak slibném trhu je nutné najít způsob, jak tyto překážky překonat.

 

 

Obchodní vztahy

Vytvoření obchodních vztahů se oproti Evropským metodám liší a je třeba s nimi počítat. Vybudovat vztah s obchodním partnerem Latinské Ameriky je běh na dlouho trať, na prvním místě u nich převládá důraz na rodinu a mezilidské vztahy. Důležité je navázat osobní kontakt, a to může být záležitost i na dva roky, avšak pokud se spolupráce podaří je velká pravděpodobnost, že bude dlouho pokračovat.

Evropské zboží má v zemích Latinské Ameriky výborné jméno ale považuje se za jedno z nejdražších, což není úplně pravda, protože lidé v těchto zemích jsou zvyklí nakupovat ze Severní Ameriky a tak je třeba toto tvrzení vyvrátit.

Co nakupují latinští Američané?

Výrobky s vyšší poptávkou se liší v závislosti na zemi, ale lze pozorovat určité tendence: oblečení, domácí spotřebiče a elektronika měly vždy na latinském trhu průnik a měly vzestupný trend. Podle Statista.com Kolumbijci dávají přednost oblečení, Brazilci kupují spoustu domácích spotřebičů, elektroniky a kosmetiky, podobně jako Chilani, kteří upřednostňují domácí spotřebiče a elektroniku.

Prodej s vysokým potenciálem

Pro obchodníky, kteří se zajímají o obrovský potenciál růstu týkající se elektronického obchodu v Latinské Americe a co nabízí, je důležité pochopit a přijmout kulturní preference nákupu. To zahrnuje získání důvěry spotřebitelů nabídkou místních platebních metod. Zahrnuje přijímání alternativ, jako jsou platební možnosti v hotovosti, domácí kreditní karty a poskytování platebních plánů, protože platební strategie, které podporují silný prodej elektronického obchodu v Severní Americe a Evropě často v této oblasti nefungují.

Pokud se obchodník rozhodne pro akceptaci např. pouze platebních karet na mezinárodní úrovni, okamžitě omezují svůj trh.

Některé z nejoblíbenějších a nejspolehlivějších platebních metod v Latinské Americe jsou:

Boleto Bancário v Brazílii;

OXXO voucher v Mexiku;

Cupón de pago zaplaceno v Pago Fácil, Rapipago a Cobro Express v Argentině;

Vía Baloto v Kolumbii;

Sencillito a Multicaja v Chile;

Pago Efectivo a Bezpečnostní plat v Peru 

 

 

 

Největší e-commerce trh Latinské Ameriky: Brazílie

Bližší pohled na Brazílii, největší domácí ekonomiku v regionu a největší růst elektronického obchodu v Latinské Americe: je domovem více než 207,5 milionu obyvatel a má oblast, která pokrývá více než polovinu kontinentu Jižní Ameriky. Výnosy z e-commerce za rok 2018 činí 28 miliard amerických dolarů a do roku 2022 se má hodnota zvýšit na 39 miliard dolarů.

 

 

Počet uživatelů e-commerce se každoročně zvyšuje a do budoucna se nepředpokládá, že by trend růstu klesal. Tato čísla jsou tvořena výrazným zvýšením připojení k internetu a přístupem k chytrým telefonům. Právě za chytré telefony utratí Brazilci nejvíce.

 

 

 

 

 

 

Takhle k největší a nejlidnatější zemi v Jižní Americe.

Na závěr se ještě podíváme, jaký je vzájemný vývoj obchodu ČR s Latinskou Amerikou.

 

 

 Bussinesinfo.cz Martina Jeníčková

Odvětví elektronického průmyslu v Latinské Americe vzkvétá. Jako vlastník firmy je to perfektní příležitost pro vás proniknout do rostoucího trhu.

 

 

 

Zdroje:

https://www.czechtrade.cz/kalendar-akci/archiv-akci/latinska-amerika-_-slibne-trhy-pro-ceske-exportery-a-aktualni-prilezitosti

www.statista.com 

https://www.focus-economics.com/blog/latin-america-world-leader-in-ecommerce-growth-despite-serious-challenges

https://jumpseller.com/learn/ecommerce-in-latinamerica/

https://www.ecommerce-nation.com/how-to-expand-your-ecommerce-to-latin-america-in-an-effective-way/