Tipy jak vylepšit svůj online byznys

Petr Majdl

S e-shopem je to jako s plevelem na záhoně. Čím déle jej necháte ladem, tím těžší a namáhavější je jeho následná údržba. Ani zde tedy není od věci určitá pravidelnost, se kterou na svém webu pracujete za účelem neustálého vylepšování, průběžného odstraňování nedostatků a nezbytné aktualizace. Věřte, že se vám to v globálním měřítku vyplatí, ať už v podobě ušlých stresů, kdy nebudete muset dohánět vše najednou, tak i velmi pravděpodobným nárůstem konverzí a hlavně tržeb. Zkrátka: bez práce nejsou koláče. 

Prodejců na internetu u nás (i vzhledem k dopředu nepředvídatelným situacím) neustále přibývá a to s sebou nese sílící konkurenci. Jak se s ní co nejlépe vypořádat a získat před ní náskok? Možností je celá řada, jde jen o to si vše důkladně promyslet a především se co nejdříve pustit do realizace. Každý e-shop je svým způsobem specifický (ať už z hlediska nabízeného zboží, cílové skupiny zákazníků apod.) a to, co někde funguje, nemusí zabrat jinde. Následující text proto slouží pouze jako jakési možné vodítko, jak povznést online byznys zase o něco výš.  

1. Sociální sítě frčí, tak proč toho nevyužít

Sociální sítě – fenomén dnešní doby – zná každý. Ale ruku na srdce: opravdu je všichni využíváte k propagaci? Nebo na nich spíše trávíte čas nepracovními záležitostmi? Rozhodnutí je pochopitelně čistě na vás, nicméně je určitě velká škoda nevyužít potenciál, který sociální sítě skýtají. Víte, že Facebook funguje i jako online tržiště, kde můžete nabízet své produkty? Vaše firma ještě nemá vlastní facebookové stránky? Založte si je, dostaňte se do povědomí obrovského množství potenciálních zákazníků, získejte postupně fanoušky, kteří vám budou psát recenze, případně vás doporučí ostatním. Zapojte je do diskuze, upozorněte je na nově zveřejněný článek… Možností je spousta. 

2. Krása psaného slova aneb Kreativita se počítá

Postrádá váš web blog? Prostřednictvím příspěvků máte jedinečnou příležitost ukázat, že disponujete patřičným know-how a že svému oboru opravdu rozumíte. Návštěvníci vašeho webu uvidí, že „jdete s dobou“ a sledujete nejnovější trendy. Dlouhé články samy o sobě zákazníky neupoutají, zaměřte se spíše na kvalitu nežli na kvantitu. Snažte se být kreativní a odlišit se od konkurence.  

3. Kouzlo správné komunikace se zákazníky

Dalším velmi důležitým aspektem je komunikace se zákazníky a především její úroveň. Zde je důležité reagovat na dotazy uživatelů v co možná nejkratším časovém intervalu a poskytnout jim zpětnou vazbu. Standard dnes již představuje profesionální zákaznický servis a možnost využít poradnu za účelem koupě vhodného produktu. Prostřednictvím diskuze mají lidé možnost „spojit“ se“ a navzájem si vyměnit názory a postřehy. Jako optimální řešení s potenciálem značného zvýšení konverzního poměru se jeví umístění tzv. chatbota na své stránky, což je forma komunikace se zákazníky v reálném čase. Ještě jste takové možnosti nevyužili? Tak rozhodně neváhejte – statistiky hovoří jasně. Ne vždy se vyplatí být hladový pouze v honbě za novými zákazníky. Oslovte i ty, kteří už u vás jednou nakoupili, a pokud souhlasili se zasíláním newsletteru, tak jim ho pravidelně zasílejte. Tento krok je na první pohled sice logický, ale občas opomíjený.  

4. Slevami nikoho neurazíte a malým dárkem získáte plusové body

Každý dnes slyší na slovo „sleva“, „výprodej“, „zdarma“ apod. Proto ideálně nabízejte slevové akce a klidně i dárky k zakoupenému zboží. Mějte na paměti, že i malá pozornost se pozitivně projeví na spokojenosti zákazníků, a ti takový vítaný bonus jistě ocení.  

5. I sortiment je třeba oživit

Co takhle trochu svěžího větru? Nezůstaňte stát na místě a zařaďte do svého sortimentu vždy po určitém čase novinky a svou nabídku produktů průběžně rozšiřujte a obměňujte. Změna je život! Zobrazují se vašim zákazníkům související produkty? I to je jedna z možností, jak prodávat více.  

6. Dodavatel se “nažral”, ale co já, zákazník???

Uvádějte konkrétní skladové dostupnosti a termíny dodání. Pojem „skladem u dodavatele“ zákazníka až tak moc zajímat nebude, neboť to nevypovídá nic o tom, kdy mu objednávka přijde. Mnohem lepší variantou je formulka „dodání: zítra“ nebo „zítra u vás.  

Výše uvedené tipy (jen ještě podrobněji rozepsané), ale i další rady, jak zapracovat na svém e-shopu nejen v létě, najdete zde: 

Jste po přečtení tohoto článku trochu přehlceni informacemi a nevíte, jakým krokem s údržbou svého e-shopu začít? Pak možná uvítáte informaci, že s celou řadou úkonů spojených s optimalizací vašeho webu vám rád pomůže náš profesionální tým odborníků.