Ceneo

Ceneo je gigantem mezi polskými srovnávači a s přehledem jim vévodí. Jeho fungování je založeno na stejném principu jako u ostatních známých webů se stejným zaměřením:  e-shopy jsou zde seřazeny od "nejlepšího" na základě porovnání CPC hodnot jednotlivých nabídek, jejich hodnocení a ceny zboží. Za účelem obsazení čelních pozic je potřeba za proklik platit, přičemž před Vánoci jeho cena naroste v průměru o 10 - 20 % základu. Chcete-li být v pomyslné hierarchii prodejců na tomto portále co nejvýše, s pouhým základním biddingem si nevystačíte a musíte na něj vynaložit větší finanční prostředky. Jedině tak docílíte toho, že budete, resp. váš produkt bude figurovat v tabulce s vybranými nabídkami.

V roce 2009 Ceneo spustilo program "Zaufane Opinie", jehož podstata je podobná jako u certifikátu Ověřeno zákazníky na Heurece. Zapojíte se tak do hlasování o nejlepší e-shop. Po vložení jednoduchého skriptu a aktivaci této služby začnou vaši zákazníci automaticky dostávat dotazníky a vy v případě jejich zpětné vazby obdržíte recenze. To se hodí zejména při samotném začátku inzerování na Ceneo.pl. Zaufane Opinie slouží k hodnocení spokojenosti zákazníků s uskutečněnými nákupy, a tím pádem vašeho e-shopu. Ceneo pak doporučí obchody s nejvyšší mírou důvěry (nejlepším hodnocením) zákazníků. Výsledky dotazníků jsou vyhodnocovány v rámci soutěže „Ranking Zaufanych Sklepów„, která se koná každoročně v listopadu. I zde se jedná o obdobu soutěže na Heurece.

Naprostou nutností je, aby byl váš XML feed ucelený a aktuální a odpovídal specifikám tohoto srovnávače. XML feed vytvořený pro Ceneo musí obsahovat následující povinné údaje (elementy):

Vedle povinných informací se důrazně doporučuje vyplnit i volitelné elementy:

Prostřednictvím API můžete rovněž napojit službu "Kup teraz" podobající se Heureka košíku, pomocí níž můžete docílit většího počtu objednávek.

Ceneo nabízí promyšlenou administraci a pestrou škálu reklamních formátů s možností aktivace na pár kliknutí.  

1. zvýraznění nabídky (produktu)

- možnost nastavit čas žlutého podbarvení veškerých nebo některých produktů v závislosti na značce, kategorii apod.

2. pozice bidování

- umožňuje propracované a přehledné bidování produktů, díky němuž není prakticky potřeba použít nástroje pro bidování

3. vložení poznámky

- možnost vložit krátký text (poznámku) v případě dopravy zdarma, dárku, slevy apod.

4. výběry produktu pro speciální displejovou reklamu

- možnost využití reklam - widgety, newslettery, bannery pro účely budování brandu

Deficitem inzerce na platformě Ceneo.pl. je absence možnosti automatického propisování ceny dopravy prostřednictvím XML feedu.