Co odrazuje od nákupu?

Co odrazuje zákazníky od nákupu v přeshraničním obchodě ?

Proniknout na zahraniční trhy sice technicky nemusí být složité, ale obchodníci často naráží na problémy, které zbytečně jejich návštěvníky od nákupu odrazují. Týkají se zejména platebních metod a dopravy do zahraničí. Podívejme se na ty nejvýznamnější problémy, kterých se zákazníci v zahraniční obávají:

Řazeno dle důležitosti:

Když to shrneme, na co se připravit při otevření e-shopu pro přeshraniční klienty:

  1. soustředit se na řešení dopravy
  2. promyslet všechny aspekty vzájemné komunikace.

Dejte si práci najít co nejlevnější způsob dopravy, do té které země, případně o něco zvedněte cenu zboží, aby jste s cenou za dopravu nebyli příliš vysoko. Buďte co nejvíce transparentní, uveďte všechny potřebné údaje o firmě na snadno dostupných místech, sdělte zákazníkovi předem, s kým ve firmě budou řešit případné problémy a v jakém jazyce.

V některých zemích je transparentní informování o provozovateli e-shopu či podmínkách doprav dokonce zákonou povinností. E VEropěpatrně nejpšísnější je v tomto ohledu Německo, kde je nutné na webu zveřejnit tzv. Impressum, AGB a Datenschutz.