Co odrazuje od nákupu?

Co odrazuje zákazníky od nákupu v přeshraničním obchodě ?

Proniknout na zahraniční trhy sice technicky nemusí být složité, ale obchodníci často naráží na problémy, které zbytečně jejich návštěvníky od nákupu odrazují. Týkají se zejména platebních metod a dopravy do zahraničí. Podívejme se na ty nejvýznamnější problémy, kterých se zákazníci v zahraniční obávají:

Řazeno dle důležitosti:

  • vysoké náklady na přepravu,
  • vysoké náklady na přepravu při reklamaci zboží,
  • dlouhá doba dodání,
  • obtížnost řešení jakýchkoliv problémů spojených s nákupem,
  • výměna, nebo oprava vadného zboží bude obtížná
  • možnost zneužití personálních dat,
  • údaje z kreditních karet mohou být ukradeny,
  • obava z nedodání zboží po zaplacení,
  • obava z dodání vadného nebo poškozeného zboží.

Když to shrneme, na co se připravit při otevření e-shopu pro přeshraniční klienty:

  1. soustředit se na řešení dopravy
  2. promyslet všechny aspekty vzájemné komunikace.

Dejte si práci najít co nejlevnější způsob dopravy, do té které země, případně o něco zvedněte cenu zboží, aby jste s cenou za dopravu nebyli příliš vysoko. Buďte co nejvíce transparentní, uveďte všechny potřebné údaje o firmě na snadno dostupných místech, sdělte zákazníkovi předem, s kým ve firmě budou řešit případné problémy a v jakém jazyce.

V některých zemích je transparentní informování o provozovateli e-shopu či podmínkách doprav dokonce zákonou povinností. E VEropěpatrně nejpšísnější je v tomto ohledu Německo, kde je nutné na webu zveřejnit tzv. Impressum, AGB a Datenschutz.

Vyzkoušejte Retailys nezávazně

Nezávazně si vyzkoušejte, jak funguje Retailys, jaké má funkce, a jak vám vyhovuje uživatelské rozhraní. Zdarma si vytvoříte e-shop do 10 produktů a 10 objednávek.
Vyzkoušet zdarma